شنبه ۴ مهر ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۳
۰ نفر

گروه ورزشی: در آستانه دومین هفته لیگ قهرمانان اروپا، هر 4 مدعی لیگ برتر انگلیس امروز به میدان می‌روند.

چلسی، صدرنشین مسابقات که با 6 پیروزی متوالی توانسته رکورد صددرصد پیروزی را حفظ کند، در خانه ویگان به دنبال 3 امتیاز دیگر است. ولی روبرتو مارتینز سرمربی تازه‌کار ویگان پس از 2 شکست سنگین مقابل منچستریونایتد و آرسنال امیدوار است که این بار مقابل یکی دیگر از مدعیان نتیجه بهتری بگیرد.

این اسپانیایی که در دوران بازیگری، قهرمان هواداران ویگان محسوب می‌شد، پس از مربیگری در سوانسی‌سیتی از سوی دیو ولان مالک باشگاه بازگردانده شد و هدف او ساختن تیمی با فوتبال روان است. مارتینز که تیمش تا به حال دو پیروزی داشته و در رده پانزدهم است، درباره بازی مقابل چلسی می‌گوید: «در خانه بازی می‌کنیم و باید کنترل بازی را بیشتر در اختیار بگیریم، بازی‌مان را دیکته کنیم و بیشتر بجنگیم.» ویگان پس از بازگشت به لیگ برتر در 8 بازی قبلی‌اش مقابل چلسی تنها یک امتیاز گرفته.

چلسی که بخت زیادی برای پیروزی در این بازی دارد، دروگبا را هم پس از مصدومیت هفته گذشته مقابل تاتنهام در اختیار دارد. جو‌کول، هافبک ملی‌پوش چلسی هم در پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل کوئینزپارک رنجرز در جام اتحادیه پس از 9 ماه بازی کرد و امیدوار است با تمرین زیاد به شرایط آرمانی برگردد. منچستریونایتد که با 3 امتیاز کمتر از چلسی در رده دوم قرار دارد، میهمان استوک تیم دهم جدول است.

ابهام بزرگ قبل از این بازی، حضور مایکل اوون در ترکیب اصلی است. پس از اینکه اوون هفته گذشته گل پیروزی مقابل منچسترسیتی را در ثانیه‌های آخر به ثمر رساند و در بازی جام اتحادیه مقابل ولور همپتون هم نمایش خوبی داشت، انتظار می‌رود که فرگوسن از او در کنار رونی در ترکیب اصلی استفاده کند. توماژ کوژاک، دروازه‌بان لهستانی هم در جام اتحادیه مطمئن بود و ممکن است جای بن‌فاستر پراشتباه را بگیرد.

شهرآورد لندن

آرسنال که با 2 شکست در 5 بازی در رده هفتم قرار گرفته، امروز در خانه همشهری‌اش فولام حق اشتباه ندارد. فولام که با 6 امتیاز در رده چهاردهم است، فصل گذشته در ورزشگاه کریون کاتیج توانست آرسنال و منچستریونایتد را شکست دهد و حریف سختی برای مردان ونگر خواهد بود. آرسنال در جام اتحادیه، توانست با بازیکنان ذخیره‌اش وست‌برام را شکست دهد، در حالی که فولام با نتیجه 2 بر یک مغلوب منچسترسیتی شد.

ونگر امیدوار است که آندری آرشاوین پس از مصدومیت در بازی تیم ملی روسیه امروز در خانه فولام به میدان برود: «آرشاوین گزینه‌های متفاوتی برای ما در خط حمله به وجود می‌آورد. او در خارج از خانه بسیار موثر بازی می‌کند. والکات هم بهبود یافته ولی هنوز کاملا در شرایط مسابقه نیست و ممکن است تنها 45 دقیقه بازی کند. فان‌پرسی اما بار دیگر می‌تواند در خط حمله آرسنال بازی کند. غایب مهم آرسنال در این بازی آلمونیا خواهد بود و ونگر ممکن است از ژسنی دروازه‌بان نوجوان لهستانی‌اش که در جام اتحادیه نمایش خوبی داشت، استفاده کند.

لیورپول هم که پس از شروع پرانتقادش حالا با 12 امتیاز در رتبه سوم ایستاده، میزبان هال‌سیتی تیم نوزدهم جدول است. فیل براون، سرمربی هال به دلیل نتایج ضعیف تیمش تحت فشار است و شکست در آنفیلد وضعیت او را سخت‌تر می‌کند. تاتنهام هم که پس از 2 شکست مقابل منچستریونایتد و چلسی به رده چهارم سقوط کرده، امیدوار است با پیروزی خانگی مقابل برنلی تازه‌وارد به این سیر نزولی پایان دهد.

کد خبر 91191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز